בקשה למחיקת סימן מסחר 332127, רשם סימני המסחר, 2.7.25
העובדות: בקשה למחיקת סימן מסחר (מעוצב) הרשום עבור רשת קמעונאית למוצרי קוסמטיקה וניקיון:

על שמה של בעלת הסימן רשום סימן מסחר נוסף עבור שירותים זהים, לגביו לא התבקשה מחיקה:

בין הצדדים להליך מתנהלת תביעה אזרחית שהגישה בעלת הסימן הרשום כנגד מבקשת המחיקה.
מבקשת המחיקה טוענת שהסימן הרשום לא היה כשיר מלכתחילה להירשם מכמה סיבות: הוא מורכב מאוסף מילים המהוות את תיאור טובין ואיכותם בלבד – ללא אופי מבחין; גם במובן העיצובי – החלק הגרפי מורכב מאלמנטים מינימליים כאשר האלמנט החזותי המבדיל את הסימן הרשום הינו רקע צהוב וכיתוב שחור בלבד; הניסיון לנכס לבעלת הסימן את הסיסמה "פארם במחירים טובים", אשר חייבת להישאר פתוחה לשימוש עסקים מתחרים.
נפסק: נטל השכנוע למחיקת סימן מסחר רשום מוטל על כתפי מבקש המחיקה. נטל הבאת הראיה, לעומת זאת, עשוי לעבור מצד אחד למשנהו.
תנאי הכרחי לרישומו של סימן מסחר הוא קיומו של אופי מבחין. אופי מבחין יכול להיות מעצם טבעו – אופי מבחין מולד (אינהרנטי) או שסימן החסר אופי מבחין מולד ירכוש הכרה באופן שהציבור יקשר בינו לבין הסחורות שלו – אופי מבחין נרכש.
הפסיקה בתחום סימני המסחר הגדירה ארבע קטגוריות של סימנים: דמיוניים או שרירותיים; מרמזים; מתארים; וגנריים. ההבחנה בין קטגוריות אלה אינה חדה ונהוג להתייחס אליה כ"ציר התיאוריות". בכדי לסייע בשאלת מידת אופיו המבחין המולד של הסימן, יש למקמו על ציר התיאוריות. מיקום סימן המסחר על הציר משפיעה באופן ישיר על שאלת כשירותו להירשם כסימן מסחר בפנקס – ככל שסימן קרוב יותר לחלקו התיאורי של הציר, תגבר הנטייה להותיר אותו פתוח לציבור.
את כשירותו של הסימן לרישום יש לבחון תוך התייחסות לסימן בכללותו, לרבות חלקו המעוצב, מבלי להפרידו לחלקים. בהתאם, גם סימן המורכב מרכיבים אשר כשלעצמם הם תיאוריים, עשוי להיות כשיר לרישום אם בחינה כוללת של כלל המרכיבים והשילוב ביניהם יוצרים אופי מבחין.
במקרה הנדון – המרכיבים המילוליים בסימן הרשום אכן כוללים מילים תיאוריות ומשבחות. אולם, הסימן הרשום מוגבל לשילוב ספציפי של צבעים (שחור וצהוב), לגופן ריבועי מסוים, ישנו הבדל גודל בין המילים GOOD ו-PHARM, המילה GOOD מודגשת בקו תחתון וכן מופיע הצירוף "פארם במחירים טובים". בהתאם לכך, גם היקף ההגנה של הסימן הרשום אינו חל על כל שימוש במילים GOOD ו- PHARM, אלא רק על שימושים הדומים לסימן עד כדי הטעיה, כפי שרשום הוא בפנקס.
למעלה מן הצורך, אף אם הסימן הרשום לא היה בעל אופי מבחין מולד, הרי שבהתבסס על הראיות שהגישה בעלת הסימן, יש לקבוע כי הסימן הרשום רכש אופי מבחין.
לאור כל האמור לעיל, הסימן הרשום הוא בעל אופי מבחין וטענת מבקשת המחיקה בהקשר זה נדחית.
יש לדחות גם את טענת מבקשת המחיקה לפיה היא עשתה שימוש קודם בסיסמה "פארם במחירים טובים". לא הוצגו ראיות לכך מעבר לתצלום עמוד הפייסבוק של העסק שלה. פרסום יחיד בו נעשה שימוש בצירוף המילים "פארם במחירים טובים", אינו עולה לכדי שימוש בסימן מסחר.
הבקשה למחיקת סימן המסחר נדחית.